יום שישי, 18 במאי 2007

אסטרטגיה שיווקית

מתוך הספר 'דרכו של לוחם האסטרטגיה', מאת רמי הסמן
פרק 6, חכמת השיווק - הבסיס לאסטרטגיה
טרום עריכה
חשיפה ראשונית
לינק למקור ולפרק המלא












שיווק על-פי ספר התמורות הסיני הינה התלהבות [1]. מה זו התלהבות? יכולותו של המנהיג להצעיד את צבאותיו קדימה ולהשיג נצחון כשהגישה חיובית. במצב זה התקשורת תהיה בעלת עצמה והכוחות יהנו מאהדה טבעית. במצב של התלהבות נותנים לאנשים את מה שהם צריכים ומה שהם רוצים. אנשים מגיבים בחיוב לרעיונות איתם הם חשים בנוחות. המוצרים והשירותים הכי מבוקשים והכי מוצלחים הם אלו שאנשים צריכים ואוהבים. מתן מענה למחסור בשוק, במצב של התלהבות, יביא את הארגון להצלחה. התלהבות הוא כוח אמיתי בחברה ובעסקים. התלהבות הוא אלמנט מרכזי בכל מצב - בגישת ההנהלה, בעבודה היומיומית, במוצרים, בשירותים ובתיפקוד צוות העובדים. ם

יסוד
ות ראשונים בחכמת השיווק. לוחם האסטרטגיה הוא כמו נהר זורם. נהר שבפניו לא עומד אפילו ההר. יודע לזרום בשקט, אך יודע גם לזרום בעצמה ובהתלהבות. מתכנן את דרכו בחכמה, הכל על מנת להגיע אל יעדו - הים. הכל כדי שהמים יוכלו להתחבר למים. זוהי שאיפתו של הנהר. יודע איפה הוא נמצא. יודע לאן הוא רוצה להגיע. קולט את המכשולים העומדים בפניו בדרך. ולבסוף, בחכמה ובתעוזה מתגבר עליהם. פשוט פורץ מחסומים. זהו תכליתו של הנהר. וזוהי דרכו של לוחם האסטרטגיה. כך אתם רואים, גם הנהר עוסק בחשיבה אסטרטגית. כל הויה קיומית עוסקת בחשיבה אסטרטגית. רק הצרה שאנחנו בני האדם מנותקים מהמהות שלנו ושוכחים את החשיבה האסטרטגית. זהו כלי שקיבלנו כשנולדנו והוא כלי קריטי בחיים. בכל רמות החיים. בחיים האישיים, בחיים החברתיים, בחיים העסקיים ובחיים הפוליטיים. קצת פילוסופיה. לא צריך לפחד מהמילה הזאת. משמעותה בסך הכל לחשוב. קצת לחשוב לא הזיק לאף אחד. רק משפרים את המצב, כתוצאה מהתנהלות חכמה. ם



[1] I-CHING/ R. Wilheim Translation/ Routledge & Kegan, 1985/ pg. 67/ 16. YU/Enthusiasm/ ISBN 0-7100-1581-X; The I-CHING on Business and Decision Making/ Guy Damiam-Knight/ Rider, 1986/ pg. 80/ 16. Enthusiasm/
ISBN 0-7126-1263-7

אין תגובות: