יום שבת, 22 בספטמבר 2007

Blockbusters' Model


במסגרת הניסיונות להבין את מושג האסטרטגיה ולהביא להפשטתו, הצגנו בתחילת שנות התשעים את מודל פורצי המחסומים. באנגלית מודל הבלוקבסטרז. ההשראה לשם באה מהסרט 'מכסחי השדים'. הפירוש: בתהליך האסטרטגי אנו שואפים לכסח את המחסומים. השם נולד זמן רב לפני שרשת הווידיאו האמריקאית, בעלת השם הכמעט זהה, הגיעה לארץ. הנחת היסוד במודל כי בחיינו ובעולם העסקי/פוליטי/תקשורתי, בכל תחום ותחום, אם לא משיגים משהו יש מחסום המונע את ההגעה אל היעד. כאן נכנסת התפיסה האסטרטגית ומטרתה המרכזית לסייע בידינו להגיע לידי פתרון. ם

יום שישי, 21 בספטמבר 2007

סרטים מומלצים: ענק בבקשה












Documentary filmmaker Morgan Spurlock makes himself a test subject of this documentary about the commercial food industry. Rigorously eating a diet of McDonald's fast food, three times a day for a month straight. Spurlock is out to prove the physical and mental effects of consuming fast food. While doing this, Spurlock also provides a look at the food culture in America through it's schools, corporations, and politics as seen through the eyes of regular people and health advocates. "Super Size Me" is a movie that sheds a new light on what has become one of our nation's biggest health problems: obesity.
Source: IMDB

יום רביעי, 19 בספטמבר 2007

חלמו...האמינו...העזו! הכל על שיווק חברתי

איך אתה מעיז בכלל לדבר איתנו על שיטות העבודה של קוקה קולה?! מה לנו ולהם? אנחנו שונאים אותם! כך מחה נגדי סטודנט במפגש של אחד מארגוני איכות הסביבה המובילים בארץ. הוזמנתי למפגש להציג כלי עבודה מתורת השיווק, אותם יוכלו חברי העמותה לנצל לקידום מאבקיהם. תשובתי הייתה פשוטה: "אתה רוצה להלחם בתאגידים? אז לפחות כדאי שתדע באיזה כלי נשק הם משתמשים. אל תשליך את התינוק ביחד עם הדלי. הבעיה איננה עם מדע השיווק. הבעיה היא מה עושים עם הכלים!". הוא נרגע והמשכנו בדיון. זה קרה לפני כמה שנים. ם

מאז יותר ויותר ארגונים חברתיים הבינו שאי אפשר לנהל מאבקים ללא הכלים הקלאסיים של שיווק ותקשורת שיווקית. אבל לרבים מהפעילים החברתיים עדיין קשה לבלוע את הגלולה המרה. ם

מאמר שהופיע בעמוד הראשי של אתר קפה דה-מרקר
אתר דה-מרקר באינטרנט
אתר הארץ באינטרנט