יום שבת, 22 בספטמבר 2007

Blockbusters' Model


במסגרת הניסיונות להבין את מושג האסטרטגיה ולהביא להפשטתו, הצגנו בתחילת שנות התשעים את מודל פורצי המחסומים. באנגלית מודל הבלוקבסטרז. ההשראה לשם באה מהסרט 'מכסחי השדים'. הפירוש: בתהליך האסטרטגי אנו שואפים לכסח את המחסומים. השם נולד זמן רב לפני שרשת הווידיאו האמריקאית, בעלת השם הכמעט זהה, הגיעה לארץ. הנחת היסוד במודל כי בחיינו ובעולם העסקי/פוליטי/תקשורתי, בכל תחום ותחום, אם לא משיגים משהו יש מחסום המונע את ההגעה אל היעד. כאן נכנסת התפיסה האסטרטגית ומטרתה המרכזית לסייע בידינו להגיע לידי פתרון. ם

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קראתי את המאמר
ואכן התרשמתי...
שאלה אחת-
את המיליארד ה-I שלך,עשית כבר?
Shanifranco@hotmail.com

רמי הסמן אמר/ה...

שמח שהתרשמת מהמיליארדר.

מאחר והמאמר נכתב בבדיחות הדעת,
לא לקחתי את הרעיון מספיק ברצינות
עד עכשיו. אולי בעתיד...